bugaboo

Alla inlägg under januari 2013

Av bugaboo - 27 januari 2013 19:48

  

Lilla "dockan" bara växer och växer. Hon babblar och ler, men har ett jädrans temprament=)

Men maan smälter som smör när hon bara tittar på en och ger det där lilla leendet som bara hon kan. Hon är bara för söt fasters sötnos.



 

Igår var vi på Ikea och inhandlade en tavellist för att upphängningen inte blev så bra som vi trodde. Rogers pappa gav idèn från början att navända en tavellist men jag var emot det, ville att dom skulle hänga. Men för att komma till saken så är inte taket rakt utan lutar neråt, fast vi drog av flera cm från väggen och ner så blev det inte bra ändå.

Så det blev en list...fast lik förbaskat så blir det inte bra för VÄGG HELVETE är ju inte rak den iheller...en bucklig vägg. Så jag vet igentligen inte vad som blev bäst, kan också nämna att det syns inte på denna bilden.


 

En dag nu i veckan så kom solen in, och det var INTE roligt för det blev varmt och allt damm och skit syntes på golvet. Och då kom jag på idèn att själv montera upp persienner, för jag vet att det dras ut på grejerna om sambon ska ta tag i det. Och jag har en bra grej över mig och det är min envishet, jag ger inte upp i första taget. Jag svor och hade mig, men jag fick upp alla persienner helt själv=)




 

Hamps valde 2 olika affisher sist han var här, så när vi var på ikea blev det 2 ramar som sattes upp idag. Och så sattes vi upp de 2 hyllarna också=)




   

Johanna och Adele kom förbi en snabbis efter dom hade handlat. Dom fastnade framför tv:n där det var disney junior. Jätte intressant för Adele en stund, men Johanna var så inne med att gissa vilka djur figurerna var...haha!!!



 

Nu i eftermiddags så ville Adde gå ut en sväng....jomen visst!!!! Vilket jädrans skit väder...snön yrde och trottoarerna var inte skottade så man fick vada fram i snön. Och innan denna bilden togs så ramlade Addes rullstol framåt för vi fastnade med de små framhjulen på rullstolen i en ränna, en mammas instinkt är att fånga upp ens barn...kosta vad det kosta vill. Så för att summera allt så gick vi till coop och handlade påvägen hem hade jag ont i min fistelarm, och jag har en bula och ett blåmärke på smalbenet som jag fick när jag räddade Adde från att välta, och jag fick en vattenblåsa på ena tån. Adde tyckte allt var roligt såklart, medan en annan fick slänga sig in i duschen för att svetten rann på ryggen och to.m på armarna. Ett bra träningspass med andra ord.

 



 

Av bugaboo - 23 januari 2013 12:08

Av bugaboo - 20 januari 2013 09:54

 

Igår bjöd vi hem familjen på en "lätt" middag, nu inför att Jörgen ska åka till Thailand och det har hänt mkt tråkigheter den sista tiden. Så vi bjöd på kycklingwraps med massa "gröna" alternativ till. Efteråt blev det frukttallrikar som kom fram. Alla drack förutom jag så jag blev taxi. Jörgen hade köpt med sig Per morbergs röda bag in box, och det var poppis. Och Roger hade inhandlat ett flak öl. Så det blev en avslppnad lördagskväll med mycket skratt.

Adele var vaken hela kvällen, tills jag körde hem dom vid 23 tiden.

Det var en lyckad kväll.



             

Av bugaboo - 20 januari 2013 09:52

 


Det är kris när man ser dåligt med munnen nu med...haha! Såhär fann jag Roger häromkvällen sovandes i soffan.

Av bugaboo - 18 januari 2013 20:05

 

Idag så började dagen i full fart, iväg med Adde till skolan och direkt ringa Addes arbetsterapeut för att berätta att bromsen på rullstolen hade hakat upp sig. Och alltid är det sånt som händer på fredagar.

Sedan kom Lena och Lennart för att hjälpa oss att sätta upp en fondvägg i hallen eftersom när solen står på den väggen så ser man ALLA skavanker. Det var roligt att hjälpa till och lära sig hur man tapetserar. Och när vi hade fikat klart efter tapetseringen så kom UPS med våran efterlängtade tavla som vi beställt från England. Så då fick jag hjälp igen att sätta upp den.

Sedan lämnade Lena och Lennart för att bege sig hemmåt då fick jag sms att mina gardiner från jotex hade kommit som jag hade beställt till tvättstugan.

Så när väl Roger kom hem så satte vi upp klockan vi fått av mamma och jörgen på väggen, och nu på kvällen har jag fixat med gardinerna i tvättstugan.

Jag e bara så supernöjd med hur denna dagen varit, och jag är så tacksam för att jag ha fått Lena och Lennart som svärföräldrar som är så hjälpsamma. Uppskattas hur mycket som helst från både mig och Roger.


           

Av bugaboo - 14 januari 2013 17:42

   

Av bugaboo - 13 januari 2013 20:52

                  

Presentation


Min vardag och ingen annans!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards