bugaboo

Alla inlägg under februari 2013

Av bugaboo - 27 februari 2013 17:44

Idag har jag varit med Adde hos handkirurgen och fått botox. Som vanligt var Adde super duktig.

Av bugaboo - 24 februari 2013 19:55

MÅNDAG:

* Jobb 7.45-15.45

* Ögonpekning i lund med Adde 9.30-12

* Till vårdcentralen och ta blodprover

 

TISDAG:

* Hämta tippbrädan i skolan och köra in den till dahjm i Lund

* Ta blodprover

* Hämta post

*Tvätta

* Lämna nyckel till Johanna så hon kan ta emot Adde efter fritids

* Jobba 15.30-

 

ONSDAG:

* Handkirurgen med Adde 9.30 i Malmö

* Lämna Adde till skolan

 

TORSDAG:

* Möte i Limhamn på sjöstjärnan 11.00

* Adde köra elrullstol 15.45

* Ida och Pade kommer på en kvällsfika 17.30

* Lämna nyckel till Johanna så hon kan ta emot Adde efter fritids

* Jobba 15.30-

 

FREDAG:

* Adde till lappis

* göra ärenden och skicka papper

* Dorpan och fixa mina naglar 18.30

 

LÖRDAG:

* Till Anders och Åsa på Mello fest.

 

SÖNDAG:

* Vila!!!!!!!!

* Hämta Adde 17.00

 

Av bugaboo - 24 februari 2013 18:38

 

Hampus och Adele har en mysig tv/ snack stund på hampes rum.


   

Adde fick besök på madrassen av morbror Johan, blev en del bus.


Jag och Adde stack till svågertorp i lördags för att inhandla en kökslampa och hylla till Addes rum. Såklart blev den en lunch på foodcourt.


   

Denna bilden säger ett och annat måste jag säga..haha!!! Rogers första test att byta en bajsblöja på Adde, sååååå roligt vi hade åt detta!


 

Adde fick upp hyllan vid fotänden av sin säng så han fick upp stereon som han fått av mormor och morfar. Så nu kan det lyssnas på Alfons.

Vi fick upp kökslampan med, så ny äntligen så har vi en belysning ovanför köksbordet.


 

Och såklart var vi i Hörby och hälsade på mina morföräldrar som just nu passar Lennart!


 

Av bugaboo - 18 februari 2013 20:16

 

Som vanligt så stratar min stress redan på söndagskvällen, det kokar i hjärncellerna för att få ihopa allt för hela veckan. Tror jag tittat i min kalender 6 gånger bara idag.

Denna veckan är det inte jätte mycket att åka iväg på utan mer detta med att ringa runt.

Jag kan meddela att jag fått jobb ett vikariat i Eslöv och jag börjar redan gå bredvid på torsdag.

Mitt schema för denna veckan ser ut såhär:

 

MÅNDAG:

9.00 Adde till fritids men fick stanna hemma idag.

9.15 Adde till distrikt sköterskan och jag ta blodprover.

9.30 Habiliteringen för att hämta Addes duschsäng

10.00 Apoteket för att hämta medicin till Adde

*ringa till Addes rektor

*handla

*tvätta

 

TISDAG:

9.00 Adde till fritids

*lämna in schema till läraren

*åka till Limhamn för att hälsa på Alva och Nisse och hämta papper.

15.00 Hämta Adde

 

ONSDAG:

Adde ledig från skolan

 

Torsdag:

9.00 Adde till fritids

7.45-15.45 Gå bredvid på nya jobbet

 

Fredag:

9.00 Adde till fritids

*hämta tippbrädan på skolan för att köra iväg den till DAHJM i Lund.

15.00 Hämta Adde

*Hampus kommer.


Av bugaboo - 18 februari 2013 19:14

 

Idag tog jag Adde ledigt från fritids för han är jätte snorig, och så har vi dessa två problem.

Det första såret på foten har han haft nu i en vecka och jag ringde sjukgymnasten för att höra om det är hans fotskena som bidraget till detta såret?

Men det trodde hon inte, men inga skenor under veckan, och jag tycker det bara torkat men inte blivit jätte mycket bättre på 1 vecka. Men när jag hämtade Adde på kortids igår så sa dom att han har ett utslag i knävecket som ser ut som ringorm, så idag bar det av till vårdcentralen och jag fick svar: Foten är ett trycksår och hon satte på en slags hudplatta som vi ska ha fram till fredag om det inte blivit bättre så ska jag dit igen. Det andra visade sig inte vara ringorm eller revorm men troligtvis ett eksem emd svampinslag. Så jag införskaffade daktacort. Nu hoppas vi på det bästa.


 

Av bugaboo - 18 februari 2013 19:02

 

Denna helgen var tänkt att gå i en annan riktning med utgång med Dorpan och Uffe, men tyvärr så grusades dom. Jag var super taggad att gå ut och hade sett fram emot det, så det blev att vi drog till Ida och Pade först och sedan visare till Anders som hade fyllt år och hade en liten samling med vänner där hemma. Vi drog vidare sen till Swingan och såklart så var mitt favvogolv ( R`n`B) öppet just denna kvällen när Dorpan inte var med ;( Men jag och Ida dansade på som bara den. Ida hade en hel del nostalgilåtar som spelades så Ida hon både rappade och sjöng. Träffade på en av Rogers arbetskollegor Titti som var en trevlig tjej men hade ALDRIG varit på Swingan och hon blev som ett barn i godissffären och blev helt stirrig av lycka. Vi hade så roligt hur hon reagerade på varje dansgolv vi visade henne..Hon klappade händerna och studsade som en gummiboll fram och tebax.

Men iaf så hade Roger fixat en övernattning på hotell precis bakom centralstationen som en alla hjärtans dag present till oss, så vi kunde rå om varandra och han vet hur överförtjust jag är i hotell frukost=) En helt klart super härlig helg.




 

Av bugaboo - 15 februari 2013 20:10


 
 

Av bugaboo - 11 februari 2013 19:43

       

Presentation


Min vardag och ingen annans!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards