bugaboo

Alla inlägg under december 2012

Av bugaboo - 17 december 2012 19:17

 

 

Denna dagen bara sprang iväg i ett svish...träffade dorpan idag på en fika. Vi hinner inte träffas så himla mycket för vi båda e fullbokade som bara den just nu. Men förhoppningsvis så kan vi få till en utekväll nästa år   

Ikväll hade jag lagat orientalgratinerad fläskytterfilè med smörstekta champinjoner och potatisgratäng plus chilibernaise. Nu är vi så mätta att vi rullar fram allesammans.

Tiden rusar iväg i 210...på söndag ska vi hem till svärföräldrarna och fira jul.

Av bugaboo - 17 december 2012 19:15

 


Lennart har införskaffat sig en tomtepläd...så nu tycker jag nog att det är luva och tomtetossor som fattas;)

Av bugaboo - 16 december 2012 20:19

                 

Idag stack jag, Adde och Hampus till Bjuv och lämnade Roger hemma. Jag skulle hälsa på min vän Pernilla, och Hampe ville följa med eftersom hon har 3 barn varav 2 pojkar Elias 12 år och Simon 9 År. Och förutom dom  2 så är det alltid barn från kvarteret som springer ut och in i huset emd svängdörrar. hampe hade med sig Balck Ops 2 så det var 4 stycken som satt och spelade online spel. Pernilla har även en liten busig flicka på 2 år som heter Ebba som blev förtjust i adde. Så hon tog fram sin docka Malte som hon gav Adde och hans slängde den i golvet...och började skratta eftersom Ebba inte tyckte om att Malte slog sig.

Adde tyckte även om katten Torsten som inte var rädd för något...ville gärna sitta i Addes knä. Det blev lasagne och sallad till middag så det var fullt bord med 7 stycken.

Så nu var helgen över och det är snart bara 1 vecka till julafton..tjohej vad tiden springer iväg.


Av bugaboo - 15 december 2012 17:20

 

Idag hade vi en suprise tävling för ungarna...så vi tog bilen till Bollhuset i Lund för jag hade ringt dagen innan och förhörde mig om dom hade "gotlandsrännor" för rulstolsbundna. Och det hade dom! Så jag bokade in oss kl 14.00

Roger och Hampus hade egen bana eftersomd et tar tid med Adde när det e hans tur. Så jag och Adde körde på...Adde tyckte det var roligt eftersom han vann över mig.

Resultat listan blev 1:Roger 2:Hampe 3:Adde 4:Sara.

Efteråt stack vi till MAX och åt. Så det har verkligen varit ungarnas dag idag.

 


                 

Av bugaboo - 14 december 2012 08:59

 

Idag kommer hjälpmedelsteknik och ska ta ner alla takliftar som jag har. Allt sådant ska bort till flyttlasset går iväg.

Har en portabel lift som man kan använda istället, problemet med den är att den inte fungerar i badrummet. Men men vi har ju alltid klarat det annars utan lift när det har varit bråttom  


   

Av bugaboo - 13 december 2012 21:28

 


Idag hade jag en lunchdate med Elina, som jag inte träffat på snart 2 år. herregud!

Hon hade med sig sin lilla flicka Lilja som nu är 6 månader.

Vi träffades i landskrona för att mötas på halva vägen för hon bor i Jonstorp.

Men det var skönt att träffa henne och det är en skam att det snart var 2 år sedan.

Nä...det blir snart en date igen=)

Av bugaboo - 12 december 2012 20:18

           

Av bugaboo - 11 december 2012 20:15

   

Presentation


Min vardag och ingen annans!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards