bugaboo

Alla inlägg under december 2012

Av bugaboo - 10 december 2012 19:57

 

Jag blev så glad i fredags när jag fick ett brev, har fått hjälp från en vän att leta fondsökningar. Jag har skickat iväg för 4 månader sedan en ansökan om att få 15.000:- till en cargobike lådcykel med elmotor. Jag har cyklat som bara den efter min transplantation och min sjukgymnast tycker det är bra. Och problemet har varit att jag skulle vilja ta med mig Adde på cykelturer och nu går det. Den ska bara bli anpassad efter rullstol. Men iaf så fick jag fondsökningen beviljad...TJOHO!!! Nu ska det cyklas nästa sommar.

Av bugaboo - 9 december 2012 20:48

 


Lennart är en riktig softare. Han kan inte sitta normalt vid soffan utan han lutar sig med kroppen och huvudet...haha!!

Av bugaboo - 9 december 2012 20:42

 

Då var helgen över, men vi har fått gjort en hel del. Vi stack till NovaLund i lördags för att införskaffa julklappar. Då valde vi att ta Rogers bil eftersom den stått stilla i 1 veckas tid och behövde luftas lite under snöigloon.

Roger och jag har snackat länge om en docknings system med högtalare till våra telefoner och vi fann en med super bra ljud.

Så det är våran egna inflyttnings present=)




   

Av bugaboo - 9 december 2012 07:57

 

Så då var sjukvårdstiden över, låg inne mellan onsdag - fredag. Operationen gick bra, men det var en hel del dispyter redan samma dag som jag skrevs in. Avdelningen var överbelastade så dom la in mig i ett rum tillsammans med en dam som låg bakom ett skynke. Efter personalen lämnat rumet så drog hon bort skynket och frågade vad i allsin dar jag gjorde på detta rummat?

Själv blev jag förvånad men fick snabbt svaret: Jag har fullt med infektioner och kräker!

Eftersom njurtransplanterade inte har något immunförsvar får man inte vara när sjuka människor, och så sätter jubelidioterna in mig i detta rummet??

Jag blev som förbytt och drog fram i korridoren som en ångvält. Frågade undersötaren vad i helskotta jag gjorde med en infektekterad person?

Svaret: Det undrade vi med?

Jag fick sätta mig i dagrumet så skulle han hämta min ssk. Hon gick för att prata med njurdoktorerna om problemet och kommer tillbaka till mig. Hon nämner att doktorerna säger att hon inte kan smitta mig. Jag vet hur allt funkar och vet när BULLSHIT är BULLSHIT!

Säger till ssk att hämta doktorerna för att berätta det till mig öga mot öga. Hon går iväg och kommer tillbaka och säger att dom vill inte komma.

Jag blir så rasande att jag säger att nu åker jag hem...ni har inte den blekaste vem ni har att göra med. Jag går iväg ut från avdelning ringer min bror och ber han hämta mig och då möter jag min transplantations kirurg KLARA (en riktigt bra läkare som har rejält med skinn på näsan) och berättar situationen att ag sticker hem. Klara blir VANSINNIG och tar med mig in på avdelningen och frågar högt och tydligt: VEM I HELSKOTTA HAR GJORT DENNA SÄNGORDNINGEN PÅ DENNA AVD? DETTA FÅR ABSOLUT INTE HÄNDA!!!

Och på slutet säger hon till en annan transplantations läkare att han ska skriva en avvikelse rapport på detta. Då kommer min ssk springande i korridoren och säger att nu har vi ett singelrum till dig. Och all säng möbleringen och byte av rum på 4-5 patienter startar.

Så detta slutade bra iaf och jag stannade kvar. Operationen gick bra dagen efter.



 

Av bugaboo - 4 december 2012 20:38

 


Imorgon bitti skickar jag iväg Adde till skolan, sedan beger jag mig till vårdcentralen för att ta prover till min doktor i Lund. Sedan vid 9.30 hämtar Jörgen mig för att köra mig till Lunds labb för att ta ytterligare prover. Sen vidare in till MAS där jag ska skrivas in på avdelniing 23 Njure. Samma avdelning som man blir njurtransplanterad på. Så jag är tebax igen!

Jag ska skrivas in kl 11 och få prata med läkare och sjuksyrra, sedan händerd et inte ett skit förräns 15.45 då jag ska prata med narkos.

Sen på torsdagen är den dagen jag blir sövd och dom gör ingreppet. Dom ska ta bort ett rör som opererades in under transplantationen, en såkallad JJ-kateter. Den sitter mellan urinblåsan och urinledaren. Vi får se hur det artar sig och hur allt funkar på efteråt.

Jag återkommer.

Av bugaboo - 3 december 2012 16:47

 

Idag kom mitt mobilskal/plånbok.

Är supernöjd...så skönt att kunna ha både mobil och kontokort på samma ställe.



 

Av bugaboo - 2 december 2012 21:25

 


Nästa veckas Schema:

 

MÅNDAG:

*Emba kommer för att kolla återställning av garderoben som vattenverket varit i.

*Ebo kommer för att göra lägenhets inventering inför hyreshöjningen 2013

*Nina kommer förbi för att ta en fika och ta en kasse med Addes för små kläder.

 

TISDAG:

*Adde till dietisten

 

ONSDAG:

*Jag läggs in på MAS för att sövas och göra ett ingrepp.

 

TORSDAG:

*Jag skrivs ut från MAS om allt går enligt schemat.

 

FREDAG:

*Jag ska till Lund för att träffa min njurläkare.

Av bugaboo - 2 december 2012 18:14

 

Idag så vaknade man till världens tråkigaste väder...SNÖ..SNÖ...SNÖ!!!

Men men, vi tog tag i dagen och Hampus åkte redan kl 6.30 på morgonen till Ängelholm för att spela hockeymatch. Sedan startade våran dag vid 9 tiden med frukost, och ståskal. Roger stack till Brahehälsan för att kolla sin axel som bara blivit värre under helgen, ochd et visade sig att han hade en inflammation i axeln och får inte jobba imorgon utan måste till sjukgymnasten.

Vi stack senare på eftermiddagen för att hämta Johan sen vidare till Hörby för att gå på julskyltningen....

Kallt som i en isbjörns r*vhål. Men vi var nästan alla påbulsade upp till gaddarna.

Nu är det dags för kvällsmat...och sen tackar vi för denna helgen.



             

Presentation


Min vardag och ingen annans!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards